افتتاح تصفیه خانه یک مجتمع خدماتی در اتوبان قم ـ تهران
شفقناقم- تصفیهخانه یکی از مجتمعهای خدماتی و رفاهی واقع در اتوبان قم ـ تهران، با ظرفیت روزانه ۳۰۰ مترمکعب با حضور مسوولان استان افتتاح شد.
به گزارش شفقنا، مدیرکل محیط زیست قم در این مراسم گفت: پساب منبع آبی بسیار با ارزشی است که باید مجدداً در چرخه مصرف قرار گرفته و بهترین گزینه برای آبیاری و توسعه فضای سبز است که در پیشگیری از آلودگی زیستمحیطی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.
سیده مریم محمدی افزود: این پروژه زیستمحیطی با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست قم و با هدف ساماندهی وضعیت پساب های تولیدی در این مجتمع خدماتی در یکی از محورهای پرتردد مواصلاتی کشور طراحی و اجرا شدهاست.
وی با بیان اینکه پساب تولیدی این مجتمع خدماتی، پیش از این در اراضی پیرامون رها میشد، گفت: در صورت عدم مدیریت صحیح، این پسابها سبب آلودگی خاک و آب های زیر زمینی شده و منشأ انتشار بوی نامطبوع، آلودگی گسترده محیط زیست و بروز معضلات جدی بهداشتی خواهند شد و تصفیه این پساب ها یک ضرورت اجتنابناپذیر است.
دز این مراسم مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی و مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری و راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم حضور داشتند.


دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.