محیط زیست استان قم: شهروندان فعالیت در فضای آزاد را به حداقل کاهش دهند
شفقناقم- روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم از شهروندان خواست توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند.
به گزارش شفقنا، سید محمدرضا بهشتی پور در سخنانی اظهار داشت: با توجه به شروع روزهای گرم سال و افزایش پدیده گرد و غبار در استان قم، در برخی روزها شاهد هوای ناسالم، بعضاً زودگذر در شهر قم هستیم که در این موارد، شهروندان باید برای حفظ سلامتی خودشان، توصیه های بهداشتی و خودمراقبتی را بسیار رعایت کنند.
وی بر ضرورت توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر ایجاد گرد و خاک در برخی از روزها، خاطرنشان کرد: آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار و ذرات معلق کمتر از ۱۰ و ۲.۵ میکرون، گاهی در مدت زمان کوتاهی در شهر قم ایجاد می شود که شهروندان باید در این ساعات، توجه لازم را به خود و اطرافیانشان داشته باشند.
مدیر روابط عمومی محیط زیست قم در ادامه افزود: در هنگام بروز آلودگی هوا، شهروندان به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی، باید از خروج غیرضروری از ساختمان پرهیز نموده و مدت زمان فعالیت خود در فضای آزاد را به حداقل ممکن کاهش دهند.
وی استفاده از ماسک تنفسی مناسب و استاندارد را برای همه افراد جامعه در هنگام آلودگی هوا ضروری دانست و گفت: عدم استعمال دخانیات، نوشیدن آب زیاد و شستشوی صورت و مجاری تنفسی فوقانی به منظور کاهش عوارض و حساسیت نیز در هنگام آلودگی هوا می تواند بسیار مؤثر باشد.


دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.